Vratné lahve
Učitel Tkaloun odchází do důchodu, ale místo poklidného rodinného života raději volí brigádu v supermarketu v oddělení vratných lahví. Ze vzrušujícího nového světa, který si zde vytvoří, ovšem stále víc vylučuje svou manželku Elišku – a ta se s tím samozřejmě nehodlá smířit. Hořká komedie oscarové autorské dvojice Jan Svěrák a Zdeněk Svěrák vypráví o možnostech jak zůstat v oběhu.
Učitel češtiny Josef Tkaloun zjišťuje, že ho jeho práce už netěší, a odchází do důchodu. Muže plného humoru a hravé energie však poklidný podzim života v lůně rodiny neuspokojuje. Najde si proto brigádu v supermarketu v oddělení vratných lahví. Ve vztahu k práci, ale především ke kolegům a zákazníkům, si vytvoří malý, funkční svět, který hravě ovládá, ale z něhož stále zřetelněji vylučuje svou manželku Elišku. Zatímco Tkaloun nenápadně pomáhá najít správné partnery druhým včetně své dcery Helenky, rozpadá se mu pod rukama jeho vlastní letité manželství. Blížící se čtyřicáté výročí svatby se stává možností, jak si rozzlobenou a právem ukřivděnou Elišku usmířit, ale také okamžikem bouřlivých i komických konfrontací – a možná i jistého smíření… Další společný projekt oscarové autorské dvojice Jan Svěrák / Zdeněk Svěrák je inteligentní, kultivovaná hořká komedie o stárnoucím muži, pro kterého se odchod do důchodu stává výzvou k tomu, aby konečně dospěl.