Krutý příběh mládí
Druhý snímek Nagisy Ošimy znamenal pro Japonce to samé jako pro Francouze Godardovo U konce s dechem. Obrazově dynamický a nesentimentální rozchod s předchozí tradicí domácí kinematografie ukazuje na příběhu mladíka Kijošiho a studentky Makoto, jak se z milence stane pasák, z milenky oběť...
Druhý snímek obrazoboreckého autora Ošimy znamenal pro Japonce totéž jako pro Francouze Godardův film U konce s dechem. Obrazově dynamický a nesentimentální rozchod s předchozí tradicí domácí kinematografie ukazuje na příběhu mladíka Kijošiho a studentky Makoto, jak se původně dobrý skutek obrací ve svůj opak. Stopující Makoto se chystá zneužít postarší řidič, jenž ji zavezl jinam, než sama chtěla. Před agresorem ji zachrání Kijoši, který ho postraší natolik, že muž mu nakonec vydá i své peníze, aby se uchránil před dalším stíháním. Makoto se do svého zachránce zamiluje, ale z jejího idolu se vyklube citový mrzák, jenž v nouzi neváhá donutit svou milenku k tomu, aby si z této nepříjemné události udělali obživu: Makoto se vnucuje do auta zámožným řidičům a ve chvíli, kdy jejich zájem o koketující stopařku přeroste meze slušnosti, zasahuje Kijoši, který jede po celou dobu za nimi na motorce. Milenci pak žádají finanční kompenzaci za to, že obtěžování neohlásí… Z love story je náhle příběh citové frustrace a zneužití, z milence pasák, z milenky oběť...