Lázně Akicu
Mistr širokoúhlé kompozice Jošida pojal tento svůj film jako opulentní soap operu o předurčenosti. Nemocný student Kawamoto přijede do lázní, kde chce zemřít. Nachází zde trpělivou milenku, která mu vrátí chuť k životu. Po sedmnácti letech se vyčerpá i její naděje a nyní je to ona, kdo přichází s návrhem na sebevraždu.
Mistr širokoúhlé kompozice Jošida pojal tento svůj film jako opulentní soap operu o osudové lásce. V peripetiích milostného vztahu v lázeňském městečku se zrcadlí změny nálad a mravů v japonské společnosti během sedmnácti poválečných let. Nemocný student Kawamoto přijede do lázní Akicu, aby zde našel místo, kde bude moci zemřít. Z jeho pokročilé tuberkulózy a očekávání smrti v pokoji zapomenutého hostince ho vytrhne sedmnáctiletá dcera majitelky Šinko. Uzdravený Kawamoto se po čase vrací do městského ruchu, aby se živil jako spisovatel, ale jeho neúspěchy mu dávají důvod příležitostně jezdit do lázní, kde mu rány líže trpělivá a věrně čekající Šinko. Kawamoto se během let ožení a narodí se mu dítě, ale obětavá milenka na něj čeká dál. Po sedmnácti letech je však její naděje vyčerpána a nyní je to ona, kdo přichází s návrhem na společnou sebevraždu... Nad vším sentimentem a vášní osudové love story ční nevšední krása herečky Mariko Okadaové, pozdější režisérovy ženy.