Samurajský zvěd
Samurajský film Masahira Šinody vypráví na pozadí schémat špionážního žánru příběh pracného vytváření míru uprostřed bojových anabází. Na počátku sedmnáctého století stojí země na prahu války klanů Tokugawa a Tojotomi. Situace je provázena horečnou aktivitou vyzvědačů. Hrdina snímku Sasuke pracuje jako špion pro rod Sanada, jehož vládce se rozhodl vyzkoumat skutečné záměry proti sobě stojících stran a rozeslal své zvědy do všech koutů. Sasuke je vtažen do nepřehledné zápletky, jejíž jádro tvoří přeběhnutí šéfa vyzvědačů jednoho klanu k protivníkovi. Sasukeho příběh provázejí souboje a setkání s dvojitými agenty, nejistota, kdo je kdo, a také láska k osiřelé dívce Omijo. Závěr je po sérii duelů pro Sasukeho vítězný. Vítr na planině roztrhá cáry mlhy a zdá se, že pro hrdinu nastane chvíle vytouženého spočinutí... Bojové techniky vyzvědačů známých pod jménem nindža, které zahrnují i šermířské souboje v letu tak, jak je známe ze snímku Tygr a drak, jsou jednou z nejvýraznějších dominant filmu.