Angel
Romantické fikce mladé spisovatelky se prolnou se skutečností – Angel zažije závratný úspěch, slávu i velkou lásku. Ale bude její štěstí stálé a neskončí vše tragédií? Nový film Françoise Ozona, natočený v duchu melodramat 30. a 40. let, byl uveden v soutěži na MFF v Berlíně.
„Při psaní scénáře jsem měl před očima Scarlett O’Harovou, postavu, již zároveň zbožňujete i nenávidíte, jež vás dráždí i hluboce dojímá,“ říká režisér o Angel, hrdince snímku, který natočil podle románu britské autorky Elizabeth Taylorové. Její ironický odstup nahradil fascinací vzestupem a pádem mladé spisovatelky Angel Deverellové, jež svou romantickou literaturou velmi rychle dosáhne oslnivé slávy, bohatství, uznání i velké lásky a stejně rychle svůj ráj ztratí. Ozon tímto filmem, realizovaným ve stylu melodramat 30. a 40. let, s barokně velkolepou výpravou a strhujícím výkonem Romoly Garaiové v hlavní roli, klade obecné otázky o umění a umělci, o tom, odkud pochází jeho inspirace a energie, zda je tvůrce schopen rozlišovat mezi reálným a umělým světem stvořeným vlastní imaginací, zda mu umění život vdechuje či ho z něj vysává… Film byl uveden v soutěži na MFF v Berlíně.