Penelope
Kletba uvalená na zámožnou rodinu Wilhernů padne na nebohou Penelope, a tak dívka při pohledu do zrcadla vidí prasečí rypáček. Dlouho se nenajde nikdo, kdo by ji svou láskou zbavil zlého kouzla. Penelope však v této moderní pohádce přestane trpně čekat na ženicha a vydá se do světa, aby se naučila čelit nepřízni osudu.
Dávný předek Penelope rozlítil kdysi jednu místní čarodějnici a ta uvalila na vznešený rod Wilhernů kletbu: první ženský potomek, který se narodí, bude chodit po světě s prasečím rypáčkem. A je jediná možnost, jak toto zlé kouzlo zlomit – do dívky se musí zamilovat stejně vznešený mladík a chtít ji za ženu. Potud poznáváme oblíbený pohádkový motiv – princ proměněný v žabáka či princezna v oslí kůži, které vysvobodí až opravdová láska. Také rodina Penelope pořádá obřadné námluvy, ale každý nápadník hned s hrůzou uteče, jeden z nich chce dokonce Penelope skandalizovat na stránkách časopisu. A Penelope? Není zlomená a nečeká trpělivě dál, jestli se najde nějaký ženich, rozhodne se odejít a naučit se žít se svým trápením. „Říkáme tomu filmu anti-Barbie pohádka. Dnes, kdy se každý především snaží, aby vypadal dokonale, odhodlá se naše hrdinka usilovat o sebepoznání a nalezení svého místa ve světě,“ komentují záměr filmu producenti.