Dolina
Ve městečku ovládaném bizarními mocipány všude narážíme na směsici strachu a lhostejnosti, chaosu a pedantických příkazů, co striktně platilo před okamžikem, je vzápětí zapomenuto. Výpovědi o devastujícím vlivu totality dominuje pitoreskní výtvarná koncepce imaginárního města.
Bogdanski Dolina, městečko ztracené někde ve Východních Karpatech, bylo jednoho dne přepadeno hordou podivných nájezdníků, kteří, jak se zdá, se zde natrvalo usadili. Nastolili sice jistý řád, ale ten je srozumitelný jenom pro ně, stejně jako účel jejich bizarního oblečení. Město chátrá a proměňuje se ve smetiště a podobně jsou poznamenány také mezilidské vztahy, podléhající nevyzpytatelným výkyvům. Film zřetelně patří do té linie moderní maďarské kinematografie, která se orientuje na společenskokritická podobenství a vyznačuje se výraznou formální stylizací a expresivní výtvarnou kompozicí obrazu. Zjevně alegorická je v Dolině i postava cizince, jehož příchod a působení obnaží a umocní projevy agresivity, manipulace a přetvářky, příznačné pro třídu vládců i porobených. Při úvahách o všeobecném marasmu, jaký plodí bezbřehá zvůle, nezbývá pro naději takřka žádné místo...