Rozhovory s mým zahradníkem
Herecké hvězdy francouzského filmu Daniel Auteuil a Jean-Pierre Darroussin jako malíř a jeho zahradník, jinak dávní kamarádi ze základní školy, kteří se po letech setkávají v rodném domě prvního z nich a v laskavých i břitkých rozhovorech znovu navazují a prohlubují své přátelství.
Úspěšný malíř opouští Paříž, aby se vrátil do vesnice v centrální Francii, kde se před více než padesáti lety narodil. Dům, neobývaný od smrti rodičů, obklopuje pozemek, k jehož kultivaci malíř nemá ani vlohy, ani chuť. K jeho velkému překvapení se na inzerát, prostřednictvím kterého hledá zahradníka, ozve dávný kamarád ze základní školy. Mezi oběma muži vzniká tentokrát dospělé přátelské pouto obohacené o jejich odlišné životní zkušenosti. Zejména zahradníkova bezprostřednost a nelíčená spontaneita jeho životních mouder okouzlí muže z velkoměsta, kterému se otevírá nový pohled na život, lásku, ale i zeleninu či pohřby. Nenápadně elegantní režie Jeana Beckera dává prostor setkání dvou vynikajících francouzských herců Daniela Auteuila a Jeana-Pierra Darroussina, jejichž brilantní výkony řadí příběh přátelství malíře a zahradníka mezi nejzajímavější francouzské filmy roku.