Kainovo znamení
Roku 2003 šokovaly svět fotografie, na kterých britští vojáci v Iráku ponižují válečné vězně... Co vedlo britské vojáky k takovému chování? Film inspirovaný skutečnými událostmi byl oceněn na MFF v Rotterdamu.
Basra 2003. Dva dlouholetí přátelé Shane a Mark, vojáci britské armády, tady absolvují svou první válečnou misi. Tváří v tvář nebezpečné realitě jsou vtaženi do hrůzného dějství, v němž sehrají velmi spornou roli. Po návratu domů vyjde tato úloha najevo díky fotografiím, které si Shane přivezl jako pochybnou trofej. Šokující svědectví o jejich působení v Iráku vyprovokuje bouřlivou vlnu reakcí v jejich rodinách i na veřejnosti a oba vojáci jsou s dalekosáhlými důsledky přinuceni k rekonstrukci svého jednání... Příběh dvou vojáků, inspirovaný skutečnou událostí, poskytl režisérovi platformu k úvahám, zda byla britská armáda vůbec psychicky a emočně vybavena pro tak náročnou vojenskou akci. Filmu předcházely rozhovory s vojáky, kteří měli za sebou zkušenost v Iráku, a rozsáhlý sběr materiálu. Vzhledem k výbušnému tématu bylo uvedení filmu odloženo až do doby, kdy bylo uzavřeno soudní líčení se skutečnými aktéry příběhu.