Jedné noci v jednom městě
Ne všechny animované filmy jsou určeny dětem a ne každá noc je stvořená ke spánku. Výtvarník a režisér Jan Balej nabízí svébytně stylizovanou mozaiku loutkových příběhů, jejímiž hrdiny nejsou jen obyvatelé jednoho města, ale třeba i věrný psík jedné lampářky, kouzelný džin či stará jabloň, která se přátelí s kaprem.
Co všechno se může stát v jistém městě během jediné noci? Najdete tu obyvatele domu pečující víc o svá bizarní domácí zvířátka než o své životní partnery či sousedy, ale i líčení zvláštního kamarádství mezi starou jabloní a rybou, které nabývá nejrůznějších podob v průběhu čtyř ročních období. Uvidíte tu harmonikáře bez hudebního sluchu, který se rozhodne konečně vyřešit svou trapnou situaci, roztouženého milence, jenž se během čekání na svou lásku setkává v kavárně s duchy bývalých hostů, či opilce střetávající se s kouzelným džinem plnícím přání. Mozaikou příběhů, které režisér a výtvarník Jan Balej se svým štábem natáčel v rozmezí šesti let, ovšem prochází i lampářka a její věrný psík... Ve svébytně pojatých příbězích na nejrůznější témata můžete odhalit obraz vlastního smutného a bizarního světa. Balejův loutkový mikrokosmos nijak nepřipomíná klasické filmy pro děti: je spíš výtvarně i námětově originální podívanou pro dospělé ve stylu Jana Švankmajera.