Děs, který je stále s tebou
Psycholog Varzumov a filoložka Lera, ubíjení laxností svých studentů, žijí v blízkosti právě restaurovaného chrámu. Jejich soužití nečekaně rozvrátí komando, které se usadí v jejich bytě. Po marném úsilí o vypuzení vetřelců zjistí, že podplukovník Nikolaj a jeho tři muži jsou slušní lidé. Smíří je s nimi i pocit, že jsou zřejmě zapojeni do plnění „vyšších zájmů“ jakési mise. Lera své rozpaky řeší přilnutím k víře, tím spíš, že kněz Michail se dobře zná s příslušníky komanda. Podivně se zachová vzdělanec Varzumov. Fascinovaný komandem si opatří vojenskou bundu, oholí si hlavu a poté, co sám zakusí opojení ze střelby z kalašnikova, zříká se svých zásad i identity. Tuší, jaké nerozvážnosti se dopouští? Jak fantasmagorickou se může stát každodenní realita, vstřícná k souhře „vyšších zájmů“ mocenských sil a víry?