Tracey: Fragmenty
Ne náhodou se v novém snímku kanadského filmového experimentátora Bruce McDonalda opakuje motiv koně a ústřední skladbou filmu je Land z alba Horses rockové písničkářky Patti Smithové. Ellen Pageová hraje jako o závod patnáctiletou dívku, která ztratila malého bratra a vydává se na zoufalou cestu za ním i vlastním svědomím a myslí. Film měl světovou premiéru na MFF v Berlíně.
Tracey: Fragmenty začala Maureen Medvedová psát na konci 80. let jako dramatické monology. Zajímalo ji, zda dokáže v literatuře experimentovat a vyjádřit tolik silných emocí jako moderní tanec, na jehož představení téměř denně chodila. Text se proměnil v román během let, kdy Medvedová prodělávala těžkou nemoc. Později ho přepracovala ve scénář. Hrdinkou příběhu je Tracey Berkowitzová, obyčejná patnáctiletá dívka. Při procházce ztratila svého malého bratra Sonnyho. V několika obrazech na rozděleném plátně se na přeskáčku odvíjejí jednotlivé momenty Traceyina hysterického hledání. Hovory s rodiči a psychiatrem, násilí, jemuž je Tracey vystavována ve škole, nebezpečné noci ve velkoměstě, běhání z místa na místo, neklidný spánek na zadním sedadle autobusu, sladké fantazie o lásce, paranoia, lži, mučivé vize a potřeba, aby jí bylo odpuštěno. Film, který se natáčel čtrnáct dní a jehož postprodukce trvala devět měsíců, má styl. A v hlavní roli drsnou i něžnou, tragikomickou, odzbrojující Ellen Pageovou. Snímek měl premiéru na MFF v Berlíně.