To zvláštní léto
Dvanáctiletá tvrdohlavá Kirsi jede v létě roku 1984 proti své vůli s maminkou do Finska, kde má rodina kořeny. Lehká letní road movie i vážná iniciační cesta – Kirsi se nejen v konkrétním slova smyslu „učí dýchat pod vodou“. Hledá skutečný domov, snaží se o sblížení s uzavřenou matkou, prožívá první lásku.
Kirsi je dvanáctiletá rebelující slečna ze smíšené finsko-švédské rodiny, která emigrovala do Švédska. Po smrti tatínka žije jen s finskou matkou Esther, jež se nikdy nenaučila švédsky. V létě roku 1984 Kirsi vyhraje školní soutěž – na celé prázdniny se má stát reportérkou lokálního rozhlasu. Esther si však svou dovolenou představuje jinak, chce si se svou kamarádkou otevřít restauraci v letním domě na venkově ve Finsku a přemýšlí o tom, že se do Göteborgu na podzim už nevrátí. Drama se šťastným koncem o dívce, která se zoufale snaží vyznat ve složitém vztahu k matce, v tom, co je jejich společný domov, a v neposlední řadě také v první lásce, natočila režisérka podle vzpomínek na vlastní dětství, poznamenané neochotou matky sžít se s novou vlastí.