Jeden ze dvou
Lorenzo Maggi je ambiciózní právník, který právě nakousl velký obchod s Ruskem. Dosud měl všechno – spolehlivého firemního partnera Paola, půvabnou přítelkyni Silvii, krásný byt v centru Janova i dobře rozjetou kariéru. Jenže v životě stačí málo, aby všechno získalo jiný rozměr. Lorenzo se zhroutí na ulici a ocitne se v nemocnici s podezřením na mozkový nádor. Do chvíle, než lékaři potvrdí nebo vyvrátí hrozivou diagnózu, ho dotek smrti přinutí čelit otázkám, které si dosud nepoložil. A přestože mu Giovanni, který s ním sdílí nemocniční pokoj, podá pomocnou ruku, záleží především na Lorenzovi, jak se s tíživou situací vyrovná. „Lorenzův příběh je metafora mé špatně maskované touhy natočit film o lidských vztazích a o tom, jak se, bez ohledu na to, zda jsou blízké nebo vzdálené, mění podle stavu našeho zdraví,“ říká režisér.