Roz
Film řeckého režiséra Alexandrose Voulgarise, který si v něm zahrál hlavní postavu, je meditací o strachu provázejícího životní karamboly. Vassilis Galis píše dopisy matce, která ho v dětství opustila, a snaží se v nich vyjádřit vše, co tíží jeho duši.
„Roz je film o něčí mysli,“ říká režisér. Všichni se tváří v tvář životní realitě něčeho bojíme. Vassilis Galis, jenž vyrůstal jen s otcem a bratrem, se bojí dospět. Jedenáctiletá Snežana Tkačenková, dcera ukrajinských emigrantů, se děsí porozumění. Filmová hvězda Sakis se obává citů a Irka Emily má strach začít od nuly. Učitelka Agne má příliš velkou bázeň ze života. A pak je tu otec, který se leká slov, a matka, která má obavy z návratu. Všichni tito lidé, jejichž osudy se v různých etapách Vassilisova života vzájemně prolínají, v něm zanechávají své stopy. Někdy jen povrchní, jindy hluboké a nezhojené. V dopisech matce, která kdysi odešla od rodiny a synovi zanechala jen psa Roze, se Vassilis snaží vyjádřit svůj neklid, bolest, city a naděje, jež provázely jeho dětství a dospívání.