Letní láska
Symbolický snímek ve stylu westernu s Karlem Rodenem jako padouchem a Valem Kilmerem coby hvězdně obsazenou mrtvolou. Tvůrce filmu Piotr Uklanski je jedním z nejvýznamnějších (a nejkontroverznějších) polských výtvarníků dneška. Parodie? Postmoderní citace? Experiment? Rozhodněte sami.
Do města přijíždí Cizinec (Karel Roden) s mrtvolou Hledaného muže (Val Kilmer). Tak začíná „první polský western“, svébytná žánrová variace, dílo vyhlášeného výtvarného umělce Piotra Uklanského. Nevytvořil parodii ani poctu: spíše využil „nejustálenější filmový žánr“ jako rámec symbolického filmu. Postavy tu nemají jména, některé během příběhu nepromluví. Přítomnost „hvězdně obsazené mrtvoly“ je rýpnutím do nutkání evropských produkcí mít v obsazení hollywoodskou hvězdu. Cizinec (Roden) se záhy zaplete do milostného příběhu místní barmanky (Katarzyna Figurová) a alkoholem nasáklého šerifa (Bogusław Linda). „Okopírovaná kopie“ Letní láska, natáčená v horských exteriérech na jihu Polska, oplývá černým humorem a sytě depresivní westernovou atmosférou. Po premiéře na festivalu v Benátkách je uváděna jak v kontextu současného umění, tak filmu.