Deadtínek
Britský výtvarný umělec a performer Andrew Kötting se vyrovnává se smrtí otce. Nechal vyrobit jeho čtyřmetrovou nafukovací figurínu a objel s ní šedesát míst po světě, která měla význam pro život jejich rodiny. Hutná, vtipná, místy poněkud šokující meditace o smrti, rodičích a o tom, co tu po nás zbude.
Tenhle film není první, který vede Andrew Kötting v osobním tónu a do něhož angažuje svou rodinu. Po smrti otce si nechal vyrobit jeho figurínu: je nafukovací a měří čtyři metry. Tento „Deadad“ provází performera Köttinga po šedesáti místech, která byla podstatná pro život otce a celé rodiny. Meditace o rodičích, dětech, smrti, truchlení a „tom, co zbylo“, se však postupně komplikuje: performerovi přichází neočekávaný dopis, odhaluje se tajemství a je třeba vyrobit další nafukovací figurínu. Snímek může iniciovat mnoho pocitů – od dojetí a zábavy až po pocity krutosti, rouhání, smíření. Je to „kaple vztyčená na otcovu památku, průzkum patriarchálních pout a světské vymítání nesnadného vztahu“.