Pozoruhodný animovaný film, který známý japonský tvůrce Koji Jamamura, nominovaný na Oscara, natočil podle povídky Franze Kafky Venkovský lékař, zachycuje se surrealistickou rozevlátostí doktorovu podivnou noční návštěvu u mladičkého pacienta.
Povídka Venkovský lékař, kterou Franz Kafka napsal v roce 1918, vyšla v knize Drobné povídky o otci. Stejně jako v autorových románových dílech i v ní zaznívá kafkovské téma odcizení a marnosti, ale také se tu objevují prvky absurdního humoru, jež Jamamura podtrhuje svou „rozevlátou“ surrealistickou animací. Podivínský venkovský lékař popisuje s bezdechou naléhavostí noční návštěvu u nemocného chlapce, k jehož loži ho dopravili „nadpozemští koně“. Doktor zaujatý vlastními problémy a plný zloby vůči lidem, kteří od něho žádají nemožné, zpočátku nezjistí příčinu chlapcovy nemoci. A i když ji posléze přece jenom objeví, vesničané ho potupí a starý doktor je odsouzen k bloudění a nekonečnému návratu v mrazivé noci.