Harold a Maude
Haroldovi je dvacet, je bohatý, posedlý smrtí a ovládaný svou matkou. Maude je devětasedmdesát a je posedlá bláznivými nápady. Vytvoří svébytně romantický pár, který společně rebeluje proti nejrůznějším pošetilým pověrám spojeným s mládím, se stářím, sexem i smrtí. Černá komedie Hala Ashbyho je provokativním a zcela nesentimentálním milostným příběhem, který ani dnes neztratil nic ze své provokativnosti.
Haroldovi je dvacet, je bohatý, posedlý smrtí a ovládaný dominantní matkou, kterou se marně pokouší pohnout k nějakému citovému projevu svými pokusy o sebevraždu. O dívky svého věku se nezajímá. Svobodomyslné Maude je devětasedmdesát, je posedlá bláznivými nápady a na světě je ráda, protože ví, že nic a nikdo netrvá věčně. Oba jsou posedlí navštěvováním pohřbů, které pro ně mají terapeutickou hodnotu – byť ze zcela odlišných důvodů. A právě na jednom z nich se poprvé setkají, aby nad cizí rakví vytvořili svébytně romantický pár, který společně rebeluje proti nejrůznějším pošetilým pověrám spojeným s mládím, stářím, smrtí i sexem. Černá komedie Hala Ashbyho je provokativním a zcela nesentimentálním milostným příběhem, který na počátku 70. let nerozhněval jen konzervativní diváky, ale i rebelskou mládež. Proti jejím radikálním postojům totiž postavil originální humor a individuální koncept světa, vymykající se všem normám a ideologiím.
Společnost Paramount Pictures laskavě poskytla vzácnou filmovou kopii, která je nově barevně vyrovnaná z originálního negativu.