Praha
Manželství silně opepřené krizemi je už pěkně dlouho nabízeno na jídelním lístku v podniku zvaném Kinematografie. Ovšem jen málo současných režisérů dokázalo tento pokrm okořenit tak neobvykle jako Ole Christian Madsen: v případě své lahůdky s názvem Praha připravil totiž něco na způsob chuťově vyváženého a bohatě obloženého sendviče. Tlumeně zahrané drama manželského sváru po dánsku je mnohem soustředěnější a naléhavější než Madsenův předchozí úspěšný snímek s názvem Kira’s Reason: A Love Story.
Manželství silně opepřené krizemi je už pěkně dlouho nabízeno na jídelním lístku v podniku zvaném kinematografie. Ovšem jen málo současných režisérů dokázalo tento pokrm okořenit tak neobvykle jako Ole Christian Madsen v případě své lahůdky s názvem Praha, příběhu kodaňských manželů, jejichž vztah se rozpadá během podivné, chmurné cesty do české metropole. V této pořádné porci tlumeně zahraného dramatu manželského sváru vytvořil Madsen mnohem soustředěnější a naléhavější dílo, než byl jeho předchozí úspěšný snímek s názvem Kira’s Reason: A Love Story. Madsen se z velké části zaměřuje na tváře či jejich části – využívá strohého vzhledu Madse Mikkelsena a neklidné krásy Stine Stengadeové (oba jsou vynikající) jako oken do jejich rozbouřených duší. Dokonalé vyvážení komorního dramatu s všeprostupující příměsí černého humoru dělá z Prahy pokračovatele dávné tradice evropských artfilmů.