Drsný film bez příkras i bez morálního kázání zachycuje příběh studentky, která je rozhodnuta zbavit se nechtěného těhotenství v zemi, kde je legální potrat zakázán, netušíc, co bude muset podstoupit. Film získal Zlatou palmu letošního 60. MFF v Cannes.
Studentka Gabita se s pomocí kamarádky Otilie chystá zbavit nechtěného těhotenství. Je rok 1987 a v Rumunsku je potrat zakázán. Je třeba najít někoho, kdo ho provede pokoutně, a pokud možno levně. Vše je připraveno, ale nic neprobíhá podle plánu. Pokoj, kde se má akce uskutečnit, nebyl zamluven ve správném hotelu, na schůzku s „panem Bébé“, který má potrat provést, pošle Gabita za sebe Otilii, a ta navíc slíbila snoubenci, že přijde na oslavu narozenin jeho matky. Jednání s „panem Bébé“ připomíná noční můru, ale dívkám nezbývá než splnit jeho kruté podmínky, pokud ho chtějí přimět k dodržení slibu. „V roce 1966 byly v Rumunsku zakázány potraty, a tak jsou řady narozených v 70. letech o mnoho početnější než ty dřívější. Na konci éry komunismu se ukázalo, že v té době zemřelo na následky pokoutních potratů víc než půl milionu žen. Potrat tehdy postrádal jakoukoliv morální souvislost, byl chápán spíš jako vzpoura proti režimu,“ říká Cristian Mungiu.