California Dreamin' (bez konce)
V jedné rovině společenskokritická groteska v gogolovském duchu situovaná do zapadlé rumunské vesnice, kde je svévolně zadržen vlak NATO mířící do Kosova. Ve druhé pak silná výpověď o propastných rozdílech mezi různými kulturami, o privátních frustracích, ambicích a snech, o jejich rozbití nebo dovršení.
Je květen roku 1999 a přes Rumunsko jede pod vedením amerického kapitána Jonese vojenský vlak NATO. Míří na srbské hranice, kde mají být instalovány radary, aby monitorovaly srbsko-kosovský konflikt. Chlapský a korektní Jones ale narazí na nepřekonatelnou překážku v podobě mazaného a lehce mafiánského Doiarua, přednosty na jedné zapadlé zastávce, který využije administrativního chaosu a nechá transport odstavit na vedlejší kolej. Sám si tak mimo jiné léčí dávné trauma z dětství a pro vesničany je nucená zastávka Američanů podnětem k přemýšlení o tom, jak z dané situace co nejvíc vytěžit. Pomalé tempo vyprávění dovoluje detailní rozehrávání situací, výstižné psychologické postřehy se mísí s ironickou zkratkou. Výsledkem je působivá tragikomedie s pronikavou kritickou reflexí v rovině komorní i společenské, příběh s platností univerzálně sdělného podobenství.