Kapela přijela
Historka o policejní kapele z Egypta, která má v Izraeli zahrát při otevírání arabského kulturního centra, ale protože ji na letišti nikdo nečeká, musí se protloukat v neznámém prostředí sama, je vyprávěna s neodolatelným humorem a smyslem pro pozorování specifických rysů obou etnik. Debut mladého tvůrce získal v Cannes Cenu FIPRESCI v kategorii Un Certain Regard.
Není to tak dávno, co do Izraele přijela malá kapela egyptské policie, aby tu zahrála při slavnostním otevření arabského kulturního centra. Jenomže buď vinou byrokracie, nešťastnou náhodou, nebo jen shodou okolností, nikdo kapelu na letišti nečekal. Nezbývalo, než aby si muzikanti pomohli sami, a tak se nakonec ocitli kdesi v izraelské poušti v městečku, kde dávají lišky dobrou noc. Skupina ztracených hudebníků na ztracené vartě. Dnes už si na to málokdo vzpomene, tak bezvýznamný se zdál tenhle příběh. Mladý režisér a autor scénáře vypráví historku o kapele, na kterou zapomněli, s tak odzbrojujícím humorem, že jeho první film, zařazený letos v Cannes do sekce Un Certain Regard, si získal nejen nadšený aplaus publika, ale oslovil jak porotu FIPRESCI, jež mu udělila Cenu mezinárodní kritiky, tak porotu mladých, jejíž cenu si rovněž odvezl.