Prvního srpna
„Dlouhá cesta dne do noci“ v životě afro-americké rodiny, jejíž tajemství, spory a zrady se nečekaně otevřou během garden party, pořádané na oslavu ukončení studia. Oslavenec Tunde však na ni pozval nečekaného hosta... Brilantní prvotina o univerzálnosti rodinných problémů bez ohledu na barvu pleti. Brilantní prvotina o univerzálnosti rodinných problémů bez ohledu na barvu pleti měla premiéru na festivalu South by Southwest.
Že je rodina v Olabisiově filmu černá, nemá s příběhem nic společného. I když na druhé straně režisér toužil změnit schematický pohled na afro-americkou rodinu, jejíž krizový scénář obvykle spočívá v zobrazování drogové problematiky nebo kriminality. Navíc filmy analyzující doutnající napjaté rodinné vztahy v černošských rodinách střední třídy zrovna nezaplavují multiplexy... První srpen začíná slibně. Startuje velká barbecue party, kterou uspořádal čerstvý absolvent Tunde. Na počest oslavence se schází rodina a přátelé, aniž by tušili, že klíčovou roli bude hrát ve slavnostní den nikoliv Tunde, ale jím tajně pozvaný host, jehož přítomnosti bylo podřízeno také datum konání oslav: Dipo, otec oslavence. Před deseti lety opustil svou ženu alkoholičku se třemi dětmi i s její postupující rakovinou prsu a odjel do Nigérie. Někteří, mezi nimi i Tunde, ho vítají s otevřenou náručí, jiní, včetně jeho ženy Rhondy, se k němu obracejí zády. Na hladinu zčeřených rodinných vztahů vyplouvají staré rány. Tunde se zoufale snaží nastolit v rodině smír, než pochopí, že Dipo měl zcela jiné důvody vrátit se na místo, kterému si už odvykl říkat domov.