Problém s komáry a jiné příběhy
Úsměvný portrét svérázných obyvatel bulharského městečka Belene, které sužují mračna obřích a bolestivě štípající komárů a také skutečnost, že termín dostavby jaderné elektrárny slibující práci tisícům lidí je stále v nedohlednu.
Termín zanzar znamená v bulharštině obřího komára, který dokáže bolestivě štípnout a zanechat nepříjemné vzpomínky na městečko Belene. Přitom nebýt komárů, zdálo by se, že obyvatele tohoto městečka ležícího v severním Bulharsku v bezprostřední blízkosti Dunaje nic zásadního netrápí. Snad jen ještě stále nedostavěná jaderná elektrárna, jejíž logo se sice vyjímá na talířích místní restaurace, ovšem termín dokončení stavby je v nedohlednu. V úsměvném dokumentu Andreje Paounova, který za svůj předešlý snímek Georgi a motýli získal na amsterdamském festivalu IDFA Stříbrného vlka, se setkáme s pestrou směsicí místních obyvatel. Ať už je to pianista pyšnící se klavírem, jenž pamatuje Lenina, zapálený geolog, místní Kubánec sbírající samorosty nebo bývalá dozorkyně zdejšího komunistického lágru. Různorodé střípky z každodenního života obyvatel Belene vtipně doplňuje scénka lovu na divočáka a následná pitka zdejších myslivců či ukázky způsobů boje s všudypřítomnými komáry.