Předtucha
Významný pařížský právník opustí rodinu i kariéru a přestěhuje se na předměstí, aby zde žil prostým, anonymním životem. Přání stát se jiným člověkem se mu plní neočekávaným způsobem – uvede ho do absurdních situací a odhalí mu kruté pravdy o lidské existenci. Režijní debut herce Jeana-Pierra Darroussina, natočený podle románu Emmanuela Bova, zahajoval týden kritiků na MFF v Benátkách.
Známý francouzský herec Jean-Pierre Darroussin adaptoval ve své režijní prvotině román spisovatele Emmanuela Bova, který se proslavil také v Itálii a v Německu díky Peteru Handkemu a Wimu Wendersovi. Román i film líčí osud úspěšného pařížského právníka Charlese Benesteaua, který jednoho dne opustí svou rodinu i kariéru a pronajme si skromný byt v přistěhovalecké čtvrti. Tady chce v klidu psát a začít žít jiný život než ten dosavadní, hektický, snobský a neautentický. Charles se snaží být dobrým sousedem, ale při svých aktech vstřícnosti zažije nejedno drsné překvapení a trpké zklamání, zejména s rodinou mladého Tomasze. V komorní rovině je film příběhem člověka, jenž se snaží získat vládu nad svým životem, zastavit čas, prožívat prosté štěstí, bohužel s nejednoznačnými výsledky. V rovině sociální nechce být pohádkou o ryzích hodnotách proletariátu, dokáže tento svět reflektovat s otevřeností a poukázat na jeho trvalé a jen stěží řešitelné problémy.