Bombomanie
Dobová protiválečná rétorika je tu překonána nápadem vidět nebezpečnou agresivitu nejen v touze ovládnout svět, ale také v napohled nevinné dětské hře. Působivá je Trnkova netrnkovsky strohá karikaturní kresba i těsné sousedství obrazů týchž lokalit „před“ a „po“ ničivých zásazích.