Mutant
Gang-du je sice chudší duchem, ale za svou dceru Hyun-seon by položil život. Stejně jako jeho otec, bratr a sestra. Když se z řeky Han v Soulu vynoří zmutovaný ještěr a dcerku unese, všichni k její záchraně dostanou příležitost. A vedle soubojů s obludou jim zbude čas i na komické vsuvky a politickou satiru.
Asistent na americké vojenské základně v Jižní Koreji dostane rozkaz vylít do řeky Han všechny chemikálie. O šest let později se z řeky v Soulu vynoří gigantický zmutovaný ještěr, který za sebou nechává jen spoušť a virovou nákazu. Mezi lidi postižené jeho řáděním patří rodina majitele stánku s občerstvením, jehož vnučku s sebou obluda odtáhne do svého smrdutého brlohu. Děvčátku se však podaří dát příbuzným vědět, že je stále naživu. Její dědeček, poněkud prostoduchý otec, cynický strýc a teta, šampionka v lukostřelbě, proto udělají cokoliv, aby ji zachránili. Režisér Bong Joon-ho ve svém třetím filmu postavil úplně obyčejnou rodinu do pozice, v níž se obvykle nacházejí jen superhrdinové, a podařilo se mu důvěrně známé prostředí břehů řeky vyhledávané turisty ukázat ze zcela jiného úhlu. Vytvořil tak naprosto svébytný mix filmů o monstrech, rodinného dramatu, politické satiry a grotesky.