Neo-Lounge
Fotografka Joanna Vasquez Arongová se ve svém svižně sestříhaném celovečerním filmovém debutu rozhodla časosběrnou metodou zachytit osudy pravidelných návštěvníků oblíbeného pekingského klubu Neo-Lounge z řad místní cizinecké komunity.
Fotografka Joanna Vasquez Arongová se ve svém svižně sestříhaném celovečerním filmovém debutu rozhodla časosběrnou metodou zachytit osudy pravidelných návštěvníků oblíbeného pekingského klubu Neo-Lounge. Jeho klientelu tvořili z valné části cizinci z nejrůznějších koutů světa, kteří se rozhodli strávit část svého života v pulzující čínské metropoli. Hlavní postavou v hledáčku neposedné režisérčiny kamery je pohledná Bulharka Diliana, která během nekonečných mejdanů oblažuje osazenstvo klubu svým zpěvem a marně se snaží prosadit jako herečka. Záběry a hlavně množství vynikajících fotografií však nezaznamenávají jen bujarý a mírně dekadentní život zdejší cizinecké komunity, ale také charakter překotně se rozvíjející „nové Číny“, jejíž odvrácenou tvář tvoří desetitisíce lidí živořících stranou od nablýskaného centra Pekingu. Vizuálně hýřivému snímku nechybí nadhled, řada úsměvných momentů ani sympatická bezprostřednost hlavních postav.