Ten druhý
Může člověk beztrestně přestat být sám sebou? Právník Juan je v klíčovém okamžiku své existence váben myšlenkou zpřetrhat svazky se svou přítomností a změnit identitu... Hlavní role byla napsána přímo pro Julia Cháveze, protagonistu filmu Bodyguard (MFF Karlovy Vary 2006). Film Ten druhý získal na letošním MFF v Berlíně Stříbrného medvěda.
Juan Desouza, právník středního věku, se nachází v klíčové životní situaci, kdy si uvědomuje svou definitivní zakotvenost v životě, který mu byl vymezen. Jako nastávající otec hledá sám sebe a zároveň si pohrává s myšlenkou utéci nejen před novou zodpovědností, ale i před vyjetými kolejemi své profese a osudu. Jednoho dne mu obyčejná služební cesta nečekaně přihraje příležitost. Zjistí, že život, který žije, nikdy nebyl jeho jedinou šancí. Zmocní se cizí identity a je opět svobodný. Nemá žádné povinnosti. Nikdo nezná jeho a on zase nezná nikoho. Má dokonce příležitost zúčastnit se vlastního pohřbu. Ale není to jediné setkání se smrtí – a strach z ní staví Juana před nová existenciální poznání... Hlavní role byla napsána přímo pro Julia Cháveze, protagonistu filmu Bodyguard, uvedeného na 41. MFF Karlovy Vary.