Na mou paměť
Bressonovsky asketická a soustředěná režie nás zavádí spolu s mladým protagonistou do velkolepého kláštera na ostrůvku u Benátek. Andrea prochází duchovními cvičeními, jež ho připravují na kněžské povolání, a něco z jejich očistného působení pocítí i vnímavý divák...
Svět je svými neomezenými možnostmi fascinující, ale ze stejného důvodu může být také zdrojem úzkosti. Právě tak doléhá na mladého Andreu, který nejistě přemýšlí, jak naložit se svým životem. Částečně z bezradnosti a částečně i ze zvědavosti se přihlásí do rozsáhlého klášterního komplexu, kde jsou školeni a všestranně vychováváni budoucí kněží. Noviciát je dlouhodobý a náročný, mladí muži procházejí obtížnými duchovními cvičeními, schopnost soustředění a hluboké sebereflexe je kupříkladu trénována týdny naprostého mlčení. Andrea se stále intenzivněji noří do zvláštního světa ušlechtilého a asketického prostředí, avšak zjišťuje, že mnohé ze základních pochybností o životě nenechal za zdmi kláštera. Začne přemýšlet o útěku, zvláště když někteří z noviců v záchvatech slabosti vyslovují různá podezření... Film působí jako zjevení, je vybídnutím k duševnímu oproštění a meditaci.