Na počátku jsme si rovni
Člověk se rodí svobodný a s právem na důstojnost. Bohatý manažer a nastávající otec Mark (Colin Firth) však denně vidí, že ne všichni jsou dětmi štěstěny, jako je on a bude jeho potomek. Začíná prožívat pocit viny... V Karlových Varech jde již o třetí snímek předního britského režiséra, který zde loni osobně uvedl film Mimo kontrolu.
Stejně jako v předchozích snímcích Savage kriticky promlouvá na ožehavé téma současné Anglie – tentokrát je jím sociální nerovnost. Původně plánoval film o bezdomovcích, ale postupně rozkryl závažný problém bezdomovectví skrytého. Strávil spoustu času studiem prostředí: navštívil bezpočet ubytoven a vstřebal desítky osudů lidí v zoufalé životní situaci. Příběh situoval do útulku pro bezdomovce a další vyděděnce společnosti, kteří zde přechodně nacházejí azyl. Protnou se v něm životní cesty několika postav v hluboké krizi. Těhotná Michelle sem s dcerkou utekla před násilnickým manželem, Roberta právě propustili z vězení a novinář Yemi se ženou a s dítětem musel opustit rodnou Nigérii, aby si zachránil holý život. Bohatý čtyřicátník a nastávající otec Mark (Colin Firth) pociťuje stud a vinu v konfrontaci s těmi, kteří v životě neměli štěstí jako on. Jednoho dne se pouští do práce street workera.