Synové
Syrový debut norského režiséra Ericha Richtera Stranda vypráví strhující drama ze současného Osla. Jeho hlavním hrdinou je plavčík Lars, který chce na vlastní pěst usvědčit muže podezřelého z pedofilie.
Ve snímku, na jehož realizaci se podílela skupina mladých norských filmařů, debutuje hned několik představitelů hlavních postav. Příběh žánrově osciluje mezi dramatem, thrillerem a tragikomedií. Jeho hrdinové jsou chyceni v pasti mezi dětstvím a dospělostí, mezi dobou, kdy člověk ještě nic neví o nástrahách světa, a věkem, kdy už je schopen zpracovat nejtvrdší realitu. Pětadvacetiletý Lars pracuje jako plavčík a hlídač bazénu v jižní části Osla. Zatímco jeho kamarád z dětství Jorgen má přítelkyni a čeká s ní dítě, Lars žije sám. Jeho jediným povyražením je sledování fotbalu v televizi a plechovka s pivem. Když však zjistí, že se okolo bazénu potlouká Hans, o jehož pedofilních sklonech se leccos ví, začne jednat na vlastní pěst. Vyzbrojen videokamerou vyrazí za Hansem a na své soukromé trestné výpravě se snaží zachránit mladičkého Tima.