Rozhovor s nepřítelem
Existenciálně laděné drama z druhé světové války, v němž ruský komisař vyslýchá partyzána, jemuž se podařilo utéct z německého zajetí, přestože měl být na základě rozkazu zastřelen. Nízkorozpočtový projekt s obecnějším přesahem podle povídky slovenského spisovatele Leopolda Laholy.
Zasněžená horská krajina, druhá světová válka. Ruský komisař vyslýchá vojáka – partyzána, kterému se podařilo utéct z německého zajetí. Pokouší se zjistit, zda partyzán nevykoupil svůj život zradou. Měl být zastřelen německým vojákem, ale ten měl potřebu si s ním povídat. Kladl jemu i sobě otázku, zda je možné nenávidět někoho neznámého pouze na základě něčího rozkazu. V napjatém rozhovoru procházeli lesem, až se nepozorovaně dostali na sovětské území, kde se najednou vyměnily role... Celovečerní hraný debut režiséra Patrika Lančariče, známého především z jeho divadelní práce, vznikl na motivy povídky slovenského spisovatele Leopolda Laholy. Díky několika záběrům ze současných válečných konfliktů posouvá svůj časoprostor k obecnější výpovědi. Jako nízkorozpočtový projekt vzniklý z nadšení několika přátel tvoří zajímavý protipól náročným velkoprodukcím.