Slzy na lví hřívě
Dělník v loděnicích Murakami se nechá jejich majitelem vmanipulovat do role toho, kdo má zastrašit předáka formujícího se odborářského hnutí, ten však při napadení přijde o život… Raný Šinodův film inspirovaný americkými dramaty z padesátých let by mohl nést podtitul „Rebel bez příčiny v přístavu“.
Raný Šinodův film, který prozrazuje obeznámenost se zápletkami amerických společenských dramat z padesátých let, by mohl nést podtitul „Rebel bez příčiny v přístavu“. Zápletka není originální, ale způsob snímání a jízdy kamery už jsou zřetelně inspirovány francouzskou novou vlnou a dávají tušit autorovy schopnosti, jež se naplno rozvinou už v jeho následujících snímcích. Dělník v docích Murakami stojí v konfliktu dělníků s majitelem firmy na straně svého zaměstnavatele, navíc je jeho osobním chráněncem. Bouřlivák Murakami ovšem pod vlivem svého mravně zkaženého dobrodince degraduje v jeho osobního kápa. Nechá se vmanipulovat do role toho, kdo má zastrašit předáka formujícího se odborářského hnutí, ten však při napadení přijde o život. Jak se ukáže, šlo o otce dívky, již si Murakami namlouvá. Na své provinění nedokáže zapomenout ani v náruči manželky svého šéfa... Nad schematickým příběhem a hereckými výkony vyniká barvitý popis prostředí doků a přístavu v Jokohamě.