Severní blata
Zoufalý muž pátrá po genetickém původu mozkové choroby, které podlehla jeho dcerka. Samotářský detektiv vyšetřuje vraždu starého podivína, jehož pohnutá minulost mění zdánlivě běžný případ v bizarní mystérium. Obě příběhové linie se postupně proplétají v divácky nejúspěšnějším islandském filmu všech dob, nejnovějším snímku Baltasara Kormákura.
Zoufalý muž zaměstnaný ve výzkumném ústavu genetiky hledá záznamy, jež mají osvětlit původ mozkové choroby, které právě podlehla jeho dcerka. Paralelní část představuje detektiva Erlendura na počátku vyšetřování vraždy starého muže, jenž vedl bizarní existenci v ponurém sklepním bytě. Na první pohled běžný případ se ovšem komplikuje v souvislosti se záhadou, jež obestírá třicet let starou smrt čtyřleté holčičky. Samotářský Erlendur, jenž se mimo jiné snaží urovnat komplikovaný vztah s dcerou narkomankou, je rozhodnut najít vraha za každou cenu. Islandský thriller s ambicí vyjádřit se k problematice možného zneužití genetických informací upoutá především pečlivě budovanou chladně mysteriózní atmosférou, která prostupuje dvě postupně se proplétající příběhové linie. Hlavní roli ve zfilmované detektivce Arnaldura Indriðasona (v ČR vydané v roce 2004) ztvárnil vynikající Ingvar E. Sigurðsson (Andělé všehomíra, Sokoli či Chladné světlo).