Vejce
Básník Yusuf přijíždí na matčin pohřeb do rodného městečka, kde nebyl řadu let. Návrat probouzí dávné vzpomínky i pocit viny. Dívka, která se o matku před smrtí starala, ho přiměje, aby splnil její poslední přání a cesta za posvátnou obětí změní synův pohled na minulost i budoucnost.
Básník Yusuf se vrací na matčin pohřeb do rodného městečka, kde nebyl řadu let. Ve zchátralém domě ho očekává půvabná Ayla, o jejíž existenci neměl tušení. Dívka se posledních pět let starala o jeho matku a žádá Yusufa, aby splnil její poslední přání. Zehra si přála, aby za ni syn po její smrti nechal obětovat posvátné zvíře. Muž, který nesnáší pasivní rytmus venkovského života, tu naráží na dávné vzpomínky, staré kamarády, s nimiž už nemá nic společného, a lásku, jež dávno vyvanula. Cítí se provinile, nejraději by hned odjel, ale je povinen matčino přání splnit. A teprve na cestě do míst, kde se má oběť uskutečnit, začne chápat, že kořeny, z nichž vzešel, znamenají víc, než si chce přiznat, a že návrat domů, kde nad ním stále bdí matčina láska, má svůj smysl.