Večer-artefakt v kurátorské režii výtvarníků Michala Pěchoučka a Martina Mazance, kteří zároveň doprovázejí projekci živou performancí. Přátelské spojení galerijních umělců, studentů, filmových experimentátorů: mezi přáteli filmu nejsou hranice.
Večer-artefakt v kurátorské režii výtvarníků Michala Pěchoučka a Martina Mazance, kteří projekci doprovázejí živou performancí. Jejich společnost Přátelský film nabízí aktuální kapitolu z českého videoartu nahlíženého v kontextu kinematografie. Výběr se zaměřil na pohyblivé obrazy, které vycházejí z fenoménu tzv. vidění kamer. Krátké i delší snímky charakterizuje tematizování samotného aparátu, jako by šlo o snímanou realitu – herec, objekt, dům, krajina, lízátko... Přátelský film má společné rysy s filmem amatérským (soběstačná produkce), experimentálním (formální postupy), narativním, s videoartem a s projevy expanded cinema (přehodnocení základních charakteristik filmového umění). Představeny budou práce Daniely Baráčkové (Gumáka), Viktora Takáče (Backward), Iva Hoše (Tři kousky), Jespera Alvaera (Fjord), Václava Magida (Kamera) a dalších. Čestným hostem programu je Petr Marek, ideový tvůrce Přátelského filmu.