Čestná stráž
Hraný příběh s tajemstvím a podtitulem „romance ze zakázané zóny“ (uvedený na MFF Rotterdam 2007) signalizuje výtvarníkův příklon k nezávislé kinematografii s režijním využitím herců a žánrových postupů.
Výtvarník Michal Pěchouček zachází se sekvencemi obrazů ve své tvorbě odedávna, zprvu ve formě fotorománů a obrazových novel. Jeho starší video Kočárkárna formálně tematizuje filmový pás obrazů, přenáší však pohyb do vertikály „nekonečného výtahu“. Hraný příběh s tajemstvím Čestná stráž (uvedený na MFF Rotterdam 2007) oproti tomu signalizuje posun k nezávislé kinematografii s režijním využitím herců a žánrových postupů. Snímek (spolu s Kočárkárnou) je uváděn v rámci pásma Čestná stráž: Nový český videoart.