Tři podoby motýla
Ve světové premiéře bude na festivalu uveden pozoruhodný španělský snímek Tři podoby motýla. „Motýla by měl člověk nechat volně létat a jen pozorovat jeho krásu. Jakmile ho chytí za křídla, setře z nich jeho krásné barvy,“ říká hlavní postava, filmový režisér Pablo, a naznačuje tak hlavní téma snímku. Ve starobylém galicijském městečku před časem natočil celovečerní film. Během jeho stříhání ale zjistí, že se mu nepodařilo zachytit zdejší specifickou atmosféru. Vydává se proto do místa natáčení znovu a v touze po uchopení jeho genia loci si bere na pomoc pár místních dětí. Schopnost bezprostředního vidění důvěrně známého světa jejich rodného města a jeho obyvatel mu poskytuje neocenitelnou pomoc. Film, balancující na hranici stylizovaného dokumentu a fikce, se zajímavým způsobem ptá na podstatu filmové tvorby a na způsob, jakým lze krásu snímané reality co nejpravdivěji zachytit. Stejně jako v případě motýla je důležité umět správně pozorovat, a pokud možno se vyvarovat přímého zásahu.