Tajemství vynálezce
Vynikající neurolog odhalí způsob přenosu lidské duše do těla jiného člověka a rozhodne se využít tento objev pro vlastní nekalé cíle. Napínavý thriller v dynamické režii Roberta Stevensona představuje legendárního Borise Karloffa v jedné z jeho prvních a také nejlepších rolí „šíleného vědce“.
Vynikající neurolog odhalí způsob přenosu lidské duše do těla jiného člověka a rozhodne se využít tento objev pro vlastní nekalé cíle. Po několika výtečných amerických hororech se Boris Karloff vrátil do Anglie a pod taktovkou energického režiséra Roberta Stevensona ztvárnil hlavní roli v tomto snímku, který kombinuje děsivé momenty s inteligentní komikou. Karloff dokáže být v jediném okamžiku vřelý i hrozivý a jeho výkon se stal vzorem pro další nespočetné „šílené vědce“ na plátnech kin. V rolích nadaných jedinců, geniálních i šílených zároveň, byl tak přesvědčivý, že se mu staly osudem pro příštích třicet let. Na svou dobu nezvykle výraznou ženskou hrdinku ztvárňuje Anna Leeová v roli temperamentní vědkyně, která rozhodně nepotřebuje muže, aby jí radil, jak vést experiment. Tajemství vynálezce se může se svým nápaditým výtvarným pojetím a expresionistickým svícením směle zařadit po bok Karloffovým známějším klasickým americkým hororům.