Přízraky noci
Architekt na návštěvě ve venkovském domě s hrůzou zjišťuje, že všechny hosty dobře zná ze své utkvělé noční můry. A každý z nich má k dobru hrůzostrašnou historku. V období od konce druhé světové války do poloviny 50. let, kdy došlo k oživení žánru díky společnosti Hammer, vzniklo v Británii jen několik málo hororů. Přízraky noci byly zajímavé svou formou „povídkového hororu“, ve kterém se střídají děsivé a černohumorné epizody, jež zastřešuje rámcový příběh. Obdobnými filmy proslula o dvě desetiletí později společnost Amicus. Na snímku se podíleli čtyři různí režiséři. Některé epizody jsou zdařilejší, jiné méně, film ovšem výborně funguje jako celek. Silný rámcový příběh navozuje tísnivou atmosféru a vrcholí snovým závěrem. Nejvýraznější postavou snímku je břichomluvec, ovládaný svou loutkou, ve skvělém podání Michaela Redgravea. Je to spíše on, kdo působí jako loutka – toporně trhavé pohyby, vytřeštěné oči a nečekané změny hlasu, to vše divákovi utkví hluboko v paměti.