Dracula
První barevný filmový Dracula šokoval kritiky rudou barvou krve a silným sexuálním podtextem, diváci však byli nadšeni. V tomto z hlediska vývoje žánru významném hororu se na plátně poprvé střetli tváří v tvář zlověstný hrabě, kterého ztvárnil Christopher Lee, a doktor Van Helsing v podání Petera Cushinga.
Jonathan Harker pronikne do Draculova hradu s cílem nemrtvého hraběte zlikvidovat. Když však upírovi podlehne, musí se jeho úkolu zhostit doktor Van Helsing. První barevný filmový Dracula v elegantní režii Terence Fishera zdůrazňuje sexuální podtext upírského mýtu, který umocňuje rudou barvou krve. Kritika byla zděšena, nadšení diváci se však dostavili v hojném počtu a svou přízeň zachovali i dalším pokračováním série. Hrabě zde vystupuje v roli sexuálního osvoboditele, který proniká do spořádané viktoriánské domácnosti a přináší ženám uspokojení, jež jim jejich prudérní manželé nedokážou dopřát. Leeův vznešeně šarmantní Dracula toho příliš nenamluví a ani se neproměňuje v netopýra. Žádné podobné efekty nemá zapotřebí. Blazeovaný Lee budí respekt od prvního okamžiku na plátně – on je Dracula. Cushingův asketicky přísný Van Helsing, ztělesňující vše, co je dobré a správné, je stejně přesvědčivý. Když se ti dva poprvé utkají tváří v tvář, skutečně cítíme, že jde o zásadní střet mezi dobrem a zlem.