Neviňátka
Guvernantka na rozsáhlém gotickém panství nabývá přesvědčení, že děti svěřené do její péče posedli perverzní duchové mrtvých členů služebnictva. Adaptace klasického duchařského příběhu Henryho Jamese Utažení šroubu, která se vám díky mistrovské režii Jacka Claytona dostane hluboko pod kůži.
Citlivá a vnímavá žena nastupuje na místo guvernantky dvou zdánlivě nevinných dětí žijících na rozsáhlém gotickém panství. Postupně nabývá přesvědčení, že její svěřence posedli perverzní duchové mrtvých členů služebnictva, kteří se i jí stále častěji zjevují. Režisérovi Claytonovi se podařilo natočit neobyčejně citlivou a děsivě tajuplnou adaptaci slavného duchařského příběhu Henryho Jamese Utažení šroubu (The Turn of the Screw). Jeho filmově vytříbená režie vtiskuje snímku jedinečnou, zneklidňující atmosféru. Ve spolupráci s kameramanem Freddiem Francisem již od úvodních titulků vtahuje diváka do příběhu slovy jen těžko popsatelnou kombinací podivných zvuků a působivých obrazů. Stejně nezapomenutelný je zvláštní vztah mezi naivní guvernantkou a podivně vědoucími dětmi, svěřenými do její péče. Hranice mezi oběma světy, mezi dospělostí a dětstvím, se postupně stírá a je stále obtížnější rozlišit, kde vlastně leží opravdová nevinnost.