Lovec čarodějnic Matthew Hopkins (vynikající Vincent Price) projíždí Anglií, sužovanou občanskou válkou, a krutým mučením vynucuje „přiznání“ svých obětí. Krvavý historický snímek režiséra Michaela Reevese je nejen prvotřídní ukázkou hororu, ale také mrazivým zamyšlením nad svůdnou mocí násilí.
Lovec čarodějnic Matthew Hopkins projíždí Anglií sužovanou občanskou válkou a krutým mučením vynucuje „přiznání“ svých obětí. Když znásilní mladou ženu, její milý, voják, mu přísahá pomstu. Film, který je považován za nejlepší snímek Reevesovy tragicky krátké kariéry, v době své premiéry šokoval četné kritiky otevřeným zobrazením mučení a morální zkaženosti. Reevese, bytostného realistu, jehož vzorem byl Don Siegel, fascinovala svůdná moc násilí. Tento snímek je nejen prvotřídní ukázkou exploatačního filmu, ale také mrazivým upozorněním na otázku společenské přijatelnosti státem tolerovaného násilí. Vztahy mezi ostříleným Vincentem Pricem a mladým, sebevědomým režisérem se během natáčení údajně pohybovaly na bodu mrazu. Přesto se Reevesovi podařilo pověstný hercův temperament zkrotit a jeho uměřená kreace přesně zapadá do pochmurné atmosféry filmu. Bezútěšnost příběhu ještě umocňuje krásně nasnímaná nedotčená krajina Suffolku, na jejímž pozadí se děj odehrává.