Dívka z jezera
Navenek idylické horské městečko se stává dějištěm vyšetřování, jež odstartuje nález nahého těla mrtvé dívky na břehu nedalekého jezera. Místní obyvatele k sobě poutá neprůhledná změť vztahů kořenících hluboko v minulosti, ale stárnoucí policejní inspektor Sanzio neztrácí půdu pod nohama. Drama situované do úchvatného prostředí italských Dolomitů je morální detektivkou v až dürrenmattovském stylu.
Policejní inspektor Giovanni Sanzio začíná den v horském městečku, kde se cestou do školy ztratila malá Marta. Dívenka se brzy objeví, policista však narazí na mnohem hrůznější případ, jejž odstartuje nález nahého dívčího těla na břehu nedalekého jezera. Kdo ze sousedů mohl mít zájem na smrti půvabné Anny? Mezi podezřelými není jen prosťáček Mario, ale i dívčin otec Davide… Na povrch vycházejí skryté vazby mezi obyvateli navenek idylického místa, zatíženými bolestnou minulostí. Stárnoucí muž zákona na sklonku kariéry musí řešit i své problémy: manželka trpící Alzheimerovou chorobou ho přestává poznávat… Román norské spisovatelky Karin Fossumové získal v úchvatném prostředí italských Dolomit až dürrenmattovsky znepokojivý morální rozměr. Nevšední detektivní příběh o unikavosti pravdy a odvaze přijmout budoucnost, kterou nedokážeme ovlivnit, získal na MFF v Benátkách debutujícímu režisérovi Andreovi Molaiolimu cenu Isvema a představiteli hlavní role Tonimu Servillovi cenu Pasinetti. Film si odnesl 11 Donatellových Davidů za rok 2007.