Režijní debut Nicolase Roega začíná jako syrová gangsterka, aby se bez varování proměnil v extravagantní trip po hraně mezi realitou a fantazií, plný explicitního sexu, násilí a drog. To z něj, spolu s originální strukturou vyprávění a obsazením Micka Jaggera, udělalo jeden z nejdůležitějších filmů dekády.
Režijní debut, který Nicolas Roeg natočil v roce 1968 společně s malířem Donaldem Cammellem, studio Warner Bros. dva roky odmítalo uvést. Vypráví příběh chladnokrevného gangstera Chase (James Fox), který se musí ukrýt v londýnském sídle pohasínající rockové hvězdy se jménem, jež mnohé napovídá – Turner (Mick Jagger). Chas se Turnerem a jeho dvěma milenkami postupně nechá vtáhnout do rozostřeného světa plného omamných látek a volné lásky, který zvolna začne rozpouštět i kontury jeho vlastní osobnosti. Představení začíná jako syrová gangsterka v lacině efektním světě londýnského podsvětí, aby se bez varování proměnila v extravagantní trip po hraně mezi realitou a fantazií, plný explicitního sexu, smyslné erotiky, násilí a drog. Struktura filmu jako by se namísto pravidel konvenčního filmového vyprávění řídila nevyzpytatelnou logikou svých vlastních vnitřních asociací. Je to snímek o nejisté podstatě lidské identity, který svou odvážnou střihovou skladbou, jež systematicky zpochybňuje divákovy jistoty ohledně časoprostoru událostí a identity postav, torpéduje svým způsobem jeho jistoty o podobách samotného filmového média. Originální strukturu filmového vyprávění dobarvuje stejně nebojácný soundtrack, který je kromě jiného také zajímavým průvodcem po britské hudební scéně přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Vedle dnes již bezmála legendární Memo from Turner Micka Jaggera tu zazní Ry Cooder, Randy Newman nebo Lost Poets.