Noc postupuje
Gene Hackman coby soukromý detektiv Harry Moseby pátrá v pozoruhodném neonoiru Arthura Penna (Bonnie a Clyde, Malý velký muž) po šestnáctileté dívce, která utekla z domova. Vyšetřování přivádí chandlerovského hrdinu na Floridu, kde je vtažen do životu nebezpečných intrik.
Unavený soukromý detektiv Harry Moseby (Gene Hackman) je najat, aby vypátral šestnáctiletou dívku, která utekla z luxusního domova od matky, bývalé bezvýznamné herečky v Los Angeles. Čím hlouběji se unavený cynik snaží proniknout pod povrch zdánlivě jednoduchého případu, tím hůře se orientuje ve změti lží a přetvářky, jež ho obklopují. Osm let po klíčovém filmu nového Hollywoodu Bonnie a Clyde se Arthur Penn a Gene Hackman znovu sešli při spolupráci, tentokrát na jednom z nejvíce nedoceněných filmů desetiletí. Stejně jako Polański v Čínské čtvrti či Altman v Loučení s Lennoxem nechává i Penn v revidované verzi filmu noir prostoupit klasický žánr ze čtyřicátých let komplikovanou realitou let sedmdesátých. Pocity hořkosti a prázdnoty novodobého chandlerovského hrdiny pramení nejen z „veřejné“ sféry podivně se komplikujícího případu, ale i z jeho soukromého života (trauma z mládí, rozpadající se manželství). „Nikdo nevyhrává,“ glosuje Moseby průběh sportovního utkání, „jen jedni prohrávají pomaleji než ti druzí.“