Bob a Carol a Ted a Alice
Legendární komedie mravů Paula Mazurského satirickou formou přibližuje vliv sexuální revoluce šedesátých let na chování dobře situovaných třicátníků. Bob a Carol stráví víkend ve volnomyšlenkářské terapeutické skupině a rozhodnou se zprostředkovat novou zkušenost poněkud usedlejším přátelům Tedovi a Alici.
Legendární komedie mravů Paula Mazurského satirickou formou přibližuje vliv sexuální revoluce šedesátých let na chování dobře situovaných třicátníků. Dokumentarista Bob (Robert Culp) prožije s manželkou Carol (Natalie Woodová) víkend ve volnomyšlenkářské skupinové terapii. Ted a Alice (Elliott Gould a Dyan Cannonová) tvoří sice tradičněji založený pár, ale vždy si rádi poslechnou vyprávění o provokativních dobrodružstvích „osvícené“ dvojice. Jednoho dne jsou však přizváni prožít si takovou historku na vlastní kůži. Na svou dobu odvážná a s invencí natočená inteligentní komedie je důkazem mimořádného pozorovacího talentu režiséra a spoluautora scénáře, jenž rozvinul zápletku kolem vlastního zážitku z jednoho z jihokalifornských center učících klienty „skutečně prožívat“ vlastní emoce. Jeho debut je intenzivním svědectvím o době, kdy sexuální revoluce dosáhla svého vrcholu a její aktéři byli upřímně přesvědčeni, že lze prostřídat partnery a přesto zůstat přáteli. Film se skvěle souznícím hereckým kvartetem získal čtyři nominace na cenu Americké filmové akademie.