Návštěvník
Ne každá návštěva je vítaná, setkání Waltera s párem přistěhovalců však může otevřít lhostejnému pedagogovi oči. Někdy stačí naladit se na rytmus těch, o které zprvu nejevíme zájem. Druhý film herce Toma McCarthyho (Syriana, Vlajky našich otců), jehož debut Station Agent (MFF KV 2006) získal cenu publika na festivalu Sundance.
Walter se jeví jako nekompetentní pedagog: už léta vede jediný kurz, své studenty s nezájmem odbývá a sylabus přednášky aktualizuje jen změnou data v hlavičce. Život je ale příliš složitý na tak příkré soudy. Přesvědčí se o tom nejen divák ve vztahu ke zdánlivě apatickému Walterovi, ale i sám hrdina po setkání se dvěma nelegálními přistěhovalci, které nalezne ve svém sezonním newyorském bytě. Ve chvíli, kdy pozná jejich motivace a touhy, totiž Walter zjistí, že imigrant není pouhé číslo ve vládních statistikách. Kdo si zaslouží stát se občanem země možností? Kdo vlastně je v odtažitém světě po 11. září návštěvníkem a kdo hostitelem? Věci, o kterých čteme v novinách, vypadají jinak, když jsme v nich osobně angažováni. A přesně na to pomocí dramatického příběhu o nejnepravděpodobnějším setkání a o to upřímnějším přátelství snímek Návštěvník poukazuje.